karstespana.reismee.nl

Eindelijk in Montañita!

Hee allemaal!

Eindelijk weer een berichtje van uit Ecuador!

Ik ben aangekomen op m´n plaats van bestemming, dat wil zeggen ik ben in montanita, waar ik drie weken verblijf. Ik ben dus weg van het hostal waar ik m´n bed als blokkade voor de deur plaatste

Tongue out

Ik heb gellukig in Quito nog een goed hostal gevonden met veel mede back-packers, alhoewel ik ben ben eigelijk geen backpacker, want ik ben de enige met een koffer op wielen!

Ik was van plan één nacht te blijven in de stad van de eeuwige lente om vervolgens mijn reis naar montanita te vervolgen. In het hostal ¨the secret garden¨ kwam ik alleen veel te veel leuke mensen tegen dus ik ben uiteindelijk drie nachten gebleven. Op m´n kamer was een amerikaan die een maand in de jungle ging wonen op zoek naar geneeskrachtige planten en oudere vrouw die zich bezig hield het biologishe boederijen. De eerste avond besloten we(Alex, een zweed, twee ierse meisjes, Eric en nog een paar andere amerikanen) het nachtleven te verkennen. Mariscal, een wijk waar je niet alleen moet rondlopen, maar met alleen wat muntgeld en in een groep is het goed te doen. De lonely planet zegt het volgde: ¨ Mariscal is famous because of Gringo Hunting of both sekses, which can be quit bothersome depeding your state of mind¨ oftewel jacht op blanken zowel mannen als vrouwen

Wink
. Dat viel nog wel mee( behalve dat er vandaag ineens een email opdook van een ene stephany, met de tekst: ¨hope you remember me¨ Mmm?)

Zaterdag zou ik eigelijk vertrekken, maar ik werd door Alex en Simome(Een nederlandse) overgehaald om mee te gaan naar Otvalo. Een markt waar al de indianen hun handelswaar op Lama´s vervoeren en proberen te verkopen. Na een busrit van 2,5 uur bleeken de lama´s al op aftocht. Zodoende zijn we een uurtje gebleven op het gedeelte met de opdringerige zonnebril verkopers, die ons weer vergezelden in de 2,5 uur durende bus rit terug naar quito.

Zondag besloot ik dan eidelijk naar montanita te gaan omdat m´n lessen maandag al begonnen. Het is een busrit van ongeveer 13 uur(13$), maar aangekomen op het busstation bleken er geen bussen te rijden

Frown
. De wegen zijn te onveilig vanwege de grote regenval. Dus dan maar het vliegtuig naar quayaquil, 50$ voor twintig minuten. Niet dus...

Ik had een beetje een hard hoofd in de vliegtuigen hier vanwege de grote armoede.

Die zorg was onterecht, want het was net afgeleverde 737. In het vliegtuig raakte ik aan de praat met een voetbalspeler van Quito Liga, schijnbaar de kampioen van zuid-amerika. Tot de landing ging alles goed, maar vlak bij de grond boven een rivier trok het vliegtuig in een rotgang omhoog, flits hudson, turkish airlines:P.

De piloot legde uit dat de regen de landingsbaan had beschadigt en dat we naar een andere luchthaven moesten om te tanken. Heel vreemd want ik ben nu een week in ecuador en ik heb geen drup regen gezien? Nog vreemder was dat er een gejuig en feest begon achterin het vliegtuig en er werft geroepen ¨Comida, comida¨ eten eten!?! Het zij zo, nadat we getankt hadden en toen de luchthaven heropent werd kwamen we drie uur later alsnog aan op Quayaquil. Toen nog 3 uur in de bus door sloppenwijken en jungle om eindelijk hier aantekomen. De snelweg is niet echt snel en soms zitten er hele wijken in 1 auto of vijf mensen op een moter zonder helm

Surprised
!

Ik heb hier in Montanita elke dag surf- en spaanse les. Ik woon superasociaal, nl. In een privé hut met eigen keuken, badkamer en kingsize bed. Elke dag komen de schoonmakers ook nog eens langs. Montanita is een beetje hippie-achtig, chill- surfdorp met een paar honderd inwoners. Meer surfers dan locals en de tempratuur varieert tussen de 23 graden s´nachts en 31 overdag

Cool
, perfect dus!

De mensen zijn wel wat ouder als mij en komen voornamelijk uit scandinavie, maar volgende week komt er een groep van 15 deense meisjes van rond de 19 dus dat beloofd wat

Cool
!

Snel meer over mijn avondturen hier, ik moet naar de les!

Saludos Karst

Reacties

Reacties

Peter

Karst!

Si es pozo usted debe esto es capaz leído: P para donde traduzca la máquina ya no bien está: P pero está personas de t cinco en un motor qué exageró!? hehe. Completo entiendo que usted usted bien muy bien al rojo. oiga. Estoy realmente muy rápidamente ocupado para la escuela. no quiere diferentemente tienen éxito. pero estoy bien en ido.

Adiós!

(hee, ik heb mn best gedaan maar als het onleesbaar is even zeggen he! ;) beste!)

marthijn

He karst heerlijk verhaal Mijn houding tegeover backpacken is meestal wat kritsch maar dit zijn toch heerlijke avontuurtjes Zweedse dames klinkt ook goed..:D
He ben benieuw naar je volgende verhaal. Veel succes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!