karstespana.reismee.nl

adios montanita, bienvenida baños!

Hee allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen. Allereerst wil ik jullie een goed paasweekend wensen! Ik heb stiekem even knmi gescheckt en jullie hoeven op dit moment niet jaloers te zijn:P, Ik zit nu namelijk niet meer in montañita, maar ik ben op dit moment midden tussen de bergen in baños. Ik zit dan wel op de evenaar het is hier ¨slechts¨ 22 graden en het regent regelmatig. 4 weken in montanita was geweldig, lekker chillen op het strand, af een toe een golf rijden en zo nu en dan met z´n allen het nachtleven onveilig maken. Maar na vier weken chillen is het tijd voor wat actievers.

Het kwam mooi uit dat Gustaf uit zweden, inmiddels een goede vriend ook deze kant op ging, waarna nog drie skandinaviers: Marten, Ölvind en ulrika aanhaakten(zie foto´s). zodoende zijn we nu hier nu sinds maandag op 2000m na 12 uur durende helse busrit. Marten en Olvind zijn al hun hele leven vrienden en doorkruizen nu heel zuid-amerika. In het dagelijks leven zijn ze loodgieter en laten ze zo nu en dan een tattoe bijzetten. Op het eerste gezicht zou denken dat het enorme patsers zijn, maar ik werkelijkheid kan je veel met ze bepraten, zijn ze super geintereseert en keihard bezig met de spaans taal.

Baños is een dorpje ter grote van zuidlaren in super mooie natuur met ontelbaar veel wátervallen. Het mooiste is dat dit de ideale plek is voor mountainbiken. Dinsdag zijn met onze fietsjes naar puyo gecrost. Een zestig km-lange afdaling met ontelbaar veel watervallen en een landschap dat langzaam van berglandschap transformeerd in jungle. Aangezien 60 km omhoog onmogelijk is neem je simpelweg de bus omhoog met de fietsen op het dak! De fietstocht van gisteren met marten heeft voor mij al geresulteerd in een fikse crash. Met 40 km ging ik onderuit door een losse steen, ik heb nu twee zere polsen, twee beschaafde knieën, een snee naast m´n oog en een gewrackte fiets(die voor 5$ weer bijna de oude is). Je kan dus wel zeggen dat ik veel geluk heb gehad!

Ik doe m´n best om jullie en beeld te geven van m´n reis en dit rare land, maar de enige manier om idee te krijgen is zelf eens een kijkje te nemen in een totaal ander omgeving en cultuur. Je maak echt de gekste dingen mee! Ecaudor is echt een idioot land, je hebt hier indianen, zwarten, blanken en een grote variatie aan mestiezen(mixen tussen die rassen). de mensen leven allemaal goed samen, want ze hebben allemaal 1 ding gemeen en dat is de katholieke kerk. De jaren ´80 doet het hier nog steeds goed en de meeste wrakken hebben een perfecte geluidsinstalatie met speakers op het dak. zodoende kunnen ze hun klassiekers van madonna en lokale smartlapen aan iedereen laten horen. ook hebben ze dan meer ruimte voor gringo vervoer, want elk wrak met slechts 1 inzittene is een taxi(normale auto´s hebben meestal 5-10 inzittene). Ook zijn de mensen hier gek van voetbal en het wordt dan ook erg gewaardeerd als jein een lokale bar een wedstrijd aanmoedigt Met name in de kleine dorpjes zijn de mensen extreem aardig en je krijgt dan ook altijd vers fruit aangeboden.

Het is alleen rampzalig om te zien hoe erg er tegen het westen wordt opgeken. Ze kennen hier meer nederlandse voedballers dan ik, maar met name de rijkdom is één van de de belangrijkste reden waardoor mensen denken dat alles in europa beter is. Met als gevolg dat de orginele culturen en de katholieke kerk in rap tempo terrein verliezen.

Genoeg geschreven, iedereen succes met school, tentamens, werk en andere dagelijkse bezigheden!

Adios!

Karst

Reacties

Reacties

J.Heeres

Je ondergaat de ene
" cultur shock na de andere."
Zijn je fietskwetsuren al weer verbeterd? Hoe kwam je aan je bike? Golfsurven niet zo gevaarlijk?
Leuk dat je goede vrienden opdoet.
Heitje voor een karweitje is net aan de gang hier in de buurt die er nu weer heel fleurig uitgaat zien. Hele andere wereld dan bij jou in Baños.
Weer veel succes toegewenst en prettige Pasen .

Joanke

Eeeey karst!
Wat gaaf om je verhalen zo te lezen!
Echt heel leuk! Zo te horen heb je alweer behoorlijk wat meegemaakt en geniet je enorm!
Erg gaaf! Mn broer is ook op wereldreis, die klink net zo enthousiast als jij!
Geniet nog daar en veel liefs,
Joanke

Ingeborg

Karst!
ben jaloers als ik de foto's zie:)
Had je al eerder gesurft voor deze trip? Trudy en ik gaan deze zomer naar mimizan, frankrijk.. maar het schijnt lang te duren voordat je echt een golf kan pakken... dus ik ben benieuwd! Geniet ervan;) en echt leuk om soms even wat van je te horen zo!
Liefs!

Thomas

Aah karst,
Je chillt hem zo te zien dood!;) wat een verhalen alweer, echt leuk om te lezen! Maak er een super tijd van daaro!!

Adioss,

Steffan B

Jo karst !
Je hebt het wel relax zo te horen !
Fijne tijd daar nog hea!

Groeten

Steffan

Peter

Karst topper,

Je zegt dat je probeert een beetje een beeld te schetsen het land daar. Je weet het goed te beschrijven. leest lekker weg.
En over die jongens.. Ik zeg, neem ze eens mee naar zuidlaren en laat ze nederland even doorkruisen. uitdaging toch?:P
Hoop dat verder alles goed gaat daar.
Enjoy!

Peter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!